پادکست  چیست؟

اگر خیلی خلاصه و ساده بخواهم بگویم، پادکست یک رسانه‌ی صوتی و چیزی شبیه رادیوی اینترنتی‌ست. اما، نسبت به رادیو مزایایی دارد که شنیدنش را جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌کند! پادکست را می‌توانید برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مخصوص، در هر شرایط و به هر صورتی که خواستید، بشنوید و از محتوا و مطالب آن استفاده کنید.

چگونه پادکست آلبوم  را گوش کنیم؟

دم‌دستی‌ترین راهی که می‌توانید پادکست آلبوم را گوش کنید، از طریق همین وبسایت است. در صفحه‌ی هر کدام از قسمت‌ها می‌توانید همان قسمت را به راحتی با زدن دکمه‌ی Play بشنوید.

اما اگر بخواهید اصولی و به شکل درست پادکست آلبوم را دنبال کنید، که با انتشار هر قسمت در اسرع وقت با خبر شوید، که بتوانید سرعت پخش آن را کنترل کنید، که با خاموش بودن صفحه‌ی موبایل همچنان آن را داشته باشید، که بتوانید از هر جایی که آن را رها کرده‌اید دوباره دنبالش کنید، این کارها را انجام بدهید:

1. در اولین قدم شما به یک اپلیکیشن مخصوص شنیدن پادکست برای موبایل‌تان احتیاج دارید. اگر گوشی آیفون دارید، به صورت پیشفرض اپ Podcasts برای شما نصب شده و می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر گوشی اندروید دارید، می‌توانید اپ Google Podcasts را دانلود کنید. این راه هم بگویم که در حال حاضر محبوب‌ترین اپلیکیشن شنیدن پادکست در ایران، Castbox است که هم نسخه‌ی iOS دارد و هم Android.

2. در هر کدام از اپهای که روی موبایل خود نصب کرده‌اید، فرقی نمی‌کند کدام، در قسمت جستجو یا به فارسی «آلبوم» را سرچ کنید یا به انگلیسی «Bardia Barj»، لوگوی آشنای پادکست آلبوم را که دیدید، روی آن بزنید و وارد صفحه‌ی پادکست آلبوم بشوید.
3. برای اینکه پادکست آلبوم را دنبال کنید، دکمه‌ی Subscribe را بزنید.
4. حالا تمامی قسمت‌های پادکست آلبوم در اختیار شماست و می‌توانید به راحتی هر کدام را که خواستید گوش کنید. به جمع همراهان پادکست آلبوم خوش آمدید!