اول کدام  اپیزود  را بشنوم؟

پادکست آلبوم داستان‌ مربوط به ساخت آلبوم‌های شاخص موسیقی را تعریف می‌کند. یعنی اگر به شنیدن داستان یا گوش کردن به موسیقی (و یا هر دو) علاقه دارید جای درستی آمده‌اید.
اگر به تازگی با پادکست آلبوم آشنا شده‌اید و مردد هستید که شنیدنش را با کدام قسمت آغاز کنید، شاید موارد زیر بتواند کمک‌تان کند تا راحت‌تر تصمیم بگیرید:

اگر  کیفیت  برای‌تان مهم است:

طبیعتاً تجربه و سابقه یکی از معیارهای اصلی رسیدن به کیفیت است. من در پادکست آلبوم، با گذشت زمان صدای خودم را پیدا کرده‌ام و سعی کرده‌ام همواره، قسمت به قسمت، بهتر از قبل باشم. اگر تمام قسمت‌ها را بشنوید، تفاوت بین‌شان، از پردازش و تولید محتوا گرفته تا کیفیت ضبط را به وضوح متوجه خواهید شد. پس اگر کیفیت صدا و محتوا معیار مهمی برای شماست، قسمت‌ها را از آخر به اول گوش کنید. فهرست تمام قسمت‌های منتشر شده را می‌توانید از ایــنــجــا ببینید.

اگر به  آرتیست   خاصی علاقه دارید:

تا کنون در پادکست آلبوم سراغ آرتیستها و گروه‌های متعددی رفته‌ام. اگر به آرتیست خاصی علاقه‌ی ویژه‌ای دارید، شاید بد نباشد شنیدن پادکست آلبوم را با آشنایی بیشتر با آرتیست مورد علاقه‌تان آغاز کنید. البته توصیه می‌کنم که بعداً تمام قسمتها، حتی آرتیستهایی که دوست‌شان ندارید، را هم بشنوید. اگر نظرتان عوض نشد، حداقل یک داستان جذاب را گوش کرده‌اید! فهرست تمام قسمت‌های منتشر شده را می‌توانید از ایــنــجــا ببینید.

اگر طرفدار ژانر و سبک خاصی   هستید:

من در پادکست آلبوم سعی کرده‌ام تعادل را بین ژانرهای گوناگون برقرار کنم. البته که در نهایت سراغ ژانرهایی می‌روم که تفاوت فاحشی با سلیقه‌ی خودم نداشته باشند. اگر بخواهیم از بالا به ژانرها نگاه کنیم، بیایید تقسیم‌شان کنیم به «آلبوم‌های راک و متال» و «آلبوم‌های پاپ و سایر ژانرها».
اگر بیشتر میل گوش‌تان به سمت موسیقی راک و متال است، شنیدن این قسمت‌ها را در الویت بگذارید:

اگر دوست دارید پادکست آلبوم را با شنیدن به آرتیست‌های پاپ یا ژانرهای غیر از راک و متال شروع کنید، اول سراغ این قسمت‌ها بروید:

اگر می‌خواهید بدانید به تازگی چه آلبوم‌های خوبی منتشر   شده است

قسمت‌های اصلی پادکست آلبوم در خصوص آلبوم‌های مهم و تاثیرگذار تاریخ موسیقی‌ست و به ندرت پیش می‌آید که سراغ آلبو‌م‌های تازه منتشر شده برود. اگر می‌خواهید با آلبوم‌های جدیدی که ارزش شنیدن دارند هم آشنا شوید، به سراغ قسمت‌های ویژه‌ی پادکست آلبوم با عنوان «ویژبوم» بروید، که در هر کدام من 30 آلبوم جذابی که اخیراً شنیده‌ام را معرفی می‌کنم.

 

امیدوارم که در نهایت، انتخاب‌تان هر قسمتی که بود، از شنیدنش لذت ببرید و ترقیب شوید که باقی قسمت‌ها را هم گوش کنید.
پیوستن‌تان به خانواده‌ی پادکست آلبوم، مبارک ما و شما.